Τετάρτη, 3 Οκτωβρίου 2007

Τι σημαίνει το όνομα σας...


Αγαθή : η γενναία
Αγγελική : που ανήκει στην τάξη των αγγέλων
Άγγελος : άυλο πνευματικό ον, αγαθό πνεύμα
Αγλαΐα : η ωραία, φωτεινή, λαμπερή
Αγνή : η ηθικά καθαρή, η παρθένα η ανόθευτη
Αδάμ : ο χωματένιος
Αδαμάντιος : ο διαμαντένιος
Αθανάσιος : ο αθάνατος, αιώνιος
Αθηνά :1) κάτοικος Αθήνας 2) αυτή που δεν θήλασε 3) βασίλισσα του ουρανού 4) αυτή που ανήκει στον πατέρα της
Αικατερίνη :1) η εξαγνισμένη 2) καθένας από τους δυο 3) εαρινή, ανοιξιάτικη
Αιμίλιος : ο ανταγωνιστής
Αισχύλος : ο ντροπαλός
Αίσωπος : ο βλέπων το πεπρωμένο
Αλεξάνδρα : υπερασπίστρια, προστάτρια, βοηθός ανδρών
Αλέξανδρος : αυτό που υπερασπίζεται τους άνδρες
Αλέξιος : αυτός που προστατεύει
Αλίκη : η κοκκινωπή
Αλκαίος : ο δυνατός, ο ισχυρός
Άλκηστης : 1) η ατρόμητη 2) η ικανή
Αμαλία : εργατική, δραστήρια , σταθερή
Αναστάσιος : ο σχετιζόμενος με την ανάσταση του Χριστού
Ανδρέας : ο ανδρείος
Ανδριάνα : παραλλαγή της Ανδρεανής ( αυτή που ανήκει στον Ανδρέα)
Ανδρομάχη: η μαχόμενη εναντίων των ανδρών
Ανέστης : ο σχετικός με τη ανάσταση του Χριστού
Ανθή : αυτή που ακμάζει
Άννα : εύνοια, χάρη
Αντιγόνη :1)πιστή απομίμηση της γενιάς 2)αντιδραστική
Αντώνιος : ο ορμητικός
Απόλλωνας: ο απλός
Απόστολος: ο αγγελιοφόρος του Θεού
Αργυρώ : η σχετική με τα χρήματα
Αρετή : η καλύτερη
Άρης : κατάρα /καταστροφέας, θυελλώδης
Αριάδνη : η αγνότατη
Αριστέα : η άριστη
Αριστοτέλης: αυτός που τελειώνει άριστα τους στόχους του
Αριστοφάνης: ο έχων άριστη εμφάνιση
Άρτεμης : η παρθένα
Αρχιμήδης: άρχοντας
Ασπασία : η αγαπητή

Βαρβάρα : σγουρομάλλα
Βασίλειος : αυτός που ανήκει στο βασιλιά, ο βασιλικός
Βασιλική : αυτή που ανήκει στο βασιλιά
Βρησηίδα : γεμάτη αρετές

Γαριφαλιά: καρυόφυλλο
Γεράσιμος : γεράσμιος, σεβάσμιος.
Γερασιμούλα : ο θηλυκός τύπος του Γεράσιμος
Γεωργία/Γεώργιος: αυτός που επιδέχεται πνευματική καλλιέργεια στη γη, γεωργός
Γλυκερία : η υπερβολικά γλυκιά
Γρηγόριος: ο άγρυπνος, ακοίμητος φρουρός, πανέτοιμος

Δέσποινα : η κυρία του οίκου
Δήμητρα /Δημήτριος : η μητέρα γη
Διονύσιος : Διόνυσος

Ειρήνη : ειρήνη, ηρεμία
Ελένη : η λάμπουσα
Ελευθερία : ελεύθερη, έλλειψη περιορισμών
Εμμανουήλ : Ο Θεός είναι μαζί μας
Ερασμία : ευχάριστη, αξιαγάπητη
Εύα : ζωή
Ευαγγελία/ Ευάγγελος: ο φορέας καλών ειδήσεων
Ευτυχία : καλή τύχη
Ευφροσύνη : αυτή που έχει κέφι, χαρά, η καλοδιάθετη

Ζαχαρένια : φτιαγμένη από ζάχαρη, γλυκειά
Ζωή : ζω

Ηλίας : ο Θεός είναι Κύριος
Ηρακλής : δοξασμένος λόγω Ήρας

Θεόδωρος/α :δώρο του Θεού
Θωμάς : δίδυμος

Ιλιάνα : ευγενική/αγαθή βασίλισσα
Ιφιγένεια : η πολύ ισχυρή
Ιωάννης : η χάρη του Θεού

Καλλιόπη : αυτή που μιλά με κάλλος, η καλλίφωνη
Καλλιρρόη : αυτή που ρέει ομαλά
Κατίνα : κοινός τύπος του Κατερίνα.
Κλέαρχος : ο ένδοξος άρχοντας
Κλειώ : η ένδοξη
Κλυταιμνήστρα : αυτή που επιδιώκει τη δόξα
Κυριάκος : αυτός που αναφέρεται/ανήκει στο Θεό
Κωνσταντίνος : σταθερός βέβαιος αποφασισμένος

Λάζαρος : ο Θεός έχει βοηθήσει
Λαμπρινή : λαμπερή
Λάμπρος : λάμπει
Λεωνίδας : ο γιος του λέοντα
Λορέντζος : δαφνοστεφανωμένος
Λυδία : η ευγενική, με καλούς τρόπους
Λουκάς : φωτισμένος

Μαργαρίτα : μαργαριτάρι
Μάρθα :αγνή
Μαρία : σημαίνει πίκρα, οργή, παράπονο
Μαριάννα : σύνθετο όνομα, Μαρία + ΆνναΜάριος
Μαρίνα : θαλασσινός
Μιχαήλ : ποιος είναι σαν τον Θεό; όμοιος προς το Θεό

Ναταλία : γενέθλια
Νεκτάριος/Νεκταρία : θεϊκός,γλυκός
Νίκος/Νίκη : νίκη, επικράτηση
Νικήτας : νίκη
Νικόλαος : νίκη του λαού
Νιόβη : χιονισμένη

Οδυσσέας : οργισμένος, αγανακτισμένος, θυμωμένος
Όλγα : υγιείς
Oλυμπία : προέρχεται από τη λέξη όλυμπος, που σημαίνει «όρος»
Ορέστης : ορεινός κάτοικος
Ουρανία : από τον ουρανό

Παναγιώτης : έχει όλα τα άγια
Παντελής : ο ευσπλαχνικός
Παρασκευή : προετοιμασία
Παρασκευάς : ανδρωνυμικό του Παρασκευή
Παρθενία : απείραχτη, ανέγγιχτη κόρη
Πέτρος : πέτρα
Πηνελόπη : υφάντρια

Σάββας : ανάπαυση
Σπυρίδων :ψαράς
Σπυριδούλα : θηλυκός τύπος του Σπυρίδων
Σταμάτιος/Σταματία/Σταματούλα : αυτός/ή που σταματάει κάτι
Σταύρος : σταυρός
Στέλλα : αστέρι
Στέφανος : στέφω
Σωτήριος : αυτός που σώζει
Σωτηρία : σωτηρία, ελευθέρωση

Φωτεινή : αυτή που εκπέμπει λάμψη

Χάρης : κομψός
Χαρίκλεια : ξακουστή για τη χάρη της
Χαρίλαος : αυτός που έχει την εύνοια (χάρη) του λαού
Χρήστος : χρήσιμος, ωφέλιμος
Χρίστος : αυτός που χρίσθηκε, επαλείφθηκε με λάδι και μύρο
Χριστίνα : θηλυκός τύπος του Χρίστος
Χριστόδουλος : δούλος/υπηρέτης του Χριστού
Χριστόφορος : αυτός που φέρει τον Χριστό
Χρυσάνθη : χρυσό άνθος
Χρυσούλα :υποκοριστικό του ονόματος Χρυσή (χρυσή)



πηγή: greektvsubs.gr (http://www.asda.gr/gym8per/newspaper...on_2/names.htm)

Bookmark and Share

47 σχόλια:

KitsosMitsos είπε...

Ποιος είμαι και πού πάω; Δεν έχεις τον Κίτσο όσο για Μήτσο λίγα πράγματα...

skouliki είπε...

τον κιτσο ναι δεν τον εχω οντως χαχαχ

Μαριλένα είπε...

Ητοι σημαίνω: (Μαρία + Ελένη= Μαριλένα) το Λαμπρό Παράπονο.
Απαπαπαπα, όπως και να το δεις, χάλια!
:ΡΡΡ

ΝΙΚΟΣ είπε...

Ελλειπές, αγαπητό σκουλήκι, το άρθρο σου.
Δίπλα στο όνομα Νίκος πρόσθεσε σε παρακαλώ τις παρακάτω λέξεις:όμορφος,έξυπνος,γλυκός,ευαίσθητος,καλοσυνάτος,ευγενής,ημίθεος.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

skouliki είπε...

Μαριλένα -> χαχαχχαχααχαχ

Νικος -> πως το παρελειψα δεν ξερω μαλλον πενταμορφος , πανεξυπνος και γενικα ενα παν- κατι επρεπε να πω

DARK_ERA είπε...

panta to elega oti eimai theikos

Dreamgirl είπε...

Πολύ μου αρέσει η σημασία του ονόματος μου. Κάτι θα ήξεραν πριν μου το δώσουν :Ρ

kat. είπε...

"ανοιξιάτικη" εγώ;
κάποιο λαθος θα κάνεις φυσικά!!
εγώ είμαι χειμωνιάτικη..

iLiAs είπε...

Καλό απόγευμα...με όλη τη σημασία! :)

zealot~ape είπε...

ερρρ...δεν μ'έχει ο κατάλογος σου!
Καλησμπέρεζ

Θυμήσου πως με λένε… είπε...

Εμένα πάλι δε με έχουν... κλαψ κλαψ...

Ολυμπία

skouliki είπε...

παιδια οσα ονοματα δεν υπαρχουν δωστε μου λιγο χρονο να ψαξω .. αυτα μπορεσα και βρηκα εως σημερα .. δεν ειναι και ευκολο ..

κατ-> μην προσπαθεις να το αρνηθεις καλε εισαι γεννημενη με μαγιο

skouliki είπε...

όνομα Oλυμπία προέρχεται από τη λέξη όλυμπος, που σημαίνει «όρος»



zealot -> πως σε λένε ?

zealot~ape είπε...

Σιγά μη σου πω!
Τα είχα όμως με μια Καλλιόπη και νομίζω πως σημαίνει Ωραία Τρύπα. Κάλλος Οπή...όχι ε;

skouliki είπε...

όχι παιδι μου .... τστσστστ .. αυτη η νεολαια θα με τρελανει ..

χαχχαχα καλο ομως!!!

zealot~ape είπε...

...ψάχνε στο "Τ"

kwstask είπε...

Πως με ξερεις-πως με ξερεις!Ολα τα πιανεις Μπλογκοσκουλικο!Τι'σαι συ καλε?Εγκυκλοπαιδια?LOL!

zealot~ape είπε...

...πάντως δεν είχε πιο ωραία φωνή, απ'ότι τρύπα.
{καλά καλά σκάω}

kat. είπε...

πιο μαγιό καλέ.. τι λες;
με τίποτα..
με σκουφάκι και κασκόλ γεννήθηκα! δεν σου το είπανε;;

skouliki είπε...

zealot -> τι να ψαξω .. εσυ αμα θες .. αν δεν θες οκ

σημ. ναι σκασε :)

κωστα-> τεραστια γνωση στον εγκεφαλο πολλα GB

κατ -> θα πονεσε η μανα λιγο τοτε

Haris είπε...

Είμαι κομψός! Πως να το κάνουμε; Δεν φταίω εγώ...:))))))))))))

skouliki είπε...

haris εισαι και φαινεσαι που λενε :)

skouliki είπε...

ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΩΣΗΡΘΕΣ ΚΑΛΕ .. ΤΟ ΞΕΧΑΣΑ

kwstask είπε...

Μπλογκοσκουλικο και προς ολους:Στο μπλογκ μου υπαρχει καινουργια αναρτηση σχετικη με την μερα.Αληθεια ξερετε τι μερα ειναι σημερα?(Περα απο Πεμτη...)Αν οχι,ελατε απο το μπλογκ μου να μαθετε!.....

kwstask είπε...

Εορταζων Μπλογκοσκουλικο σου εχω απαντησει και ρωταω κατι.Ελα λιγο απο το μπλογκακι μου...Οχι δεν γιορταζει το ονομα του Μπλογκοσκουλικου.Αλλιως γιορταζει...Αν δεν εχετε καταλαβει πως,τοτε περαστε απο το μπλογκ!....

Christina είπε...

ωστε το ονομα μου προερχετε απο το χριστος........αχα νομιζω οτι το γνωριζω χαχα

KitsosMitsos είπε...

Πανέμορφος, πανέξυπνος και πάνω απ'όλα μετριόφρων...Ποιος είμαι;

laxanaki είπε...

Είμαι μια πίκρα μια οργή ένα παράπονο... Δεν μου αρέσω τελικά lol

FuSmOKer είπε...

Αχα! Δηλαδή εγώ είμαι δοξασμένος..
Τη κάτσαμε..
:)

iF.. igeneia είπε...

Είμαι πολύ ισχυρή? Τι λες βρε παιδί μου....

ΝΙΚΟΣ είπε...

Kαλώς σας βρήκα καλέ...:))

purple είπε...

τωρα εξηγειται η λαμψη μου!!!
καλημερα :-)

Fatale είπε...

Σκουληκάκι μου...καλημέρα!!

το δικό μου δεν υπάρχει αλλά δεν πειράζει..))

καλό Σαββατοκύριακο ..!!!

_ST_ είπε...

Ευστάθιος = Σταθερός ή Παντελώς Ασταθής όσο Ευξεινος είναι ο Ευξεινος Πόντος!

skouliki είπε...

fatale -> αμα θες πες μου το να στο βρω :)

christina-> καλωςηρθες

kitsomitsos-> ο θεος ??



ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ ...

KitsosMitsos είπε...

Χαχα! Ανώτερος από θεός, τουλάχιστον ημίθεος!!! (ατάκα Χάρυ Κλυνν)

cristalin είπε...

An mou tin espage MIA to onoma mou twra mou ti spaei XILIES- telos :)

skouliki είπε...

cristalin-> καλωςηρθες στην παρεα

αλλαξε το απο σημερα.. κανω την αρχη να σε φωναζω οπως επιθυμεις

iLiAs είπε...

Καλο σαββατοκύριακο να έχεις! :)
Θα παρταρουμεεεε! :))

skouliki είπε...

επίσης Ηλία .....θέλω νανι να κανω 24 ωρες σερι

o wasilias tou dasous. είπε...

ioannis????????
skouliki mas pali egrapses istoria....
eisai telia//opos panta.:)))

skouliki είπε...

χωρις ψεγαδι ε ??? δεν ειναι κακο

Κορκόδειλας είπε...

θεός εισαι αγόρι μου Θεός!!!

skouliki είπε...

ελα προσγειωσου τωρα εφτασες

Θυμήσου πως με λένε… είπε...

A..να σαι καλά σκουλήκι..με θυμήθηκες... ty..πολύ γλυκό εκ μέρους σου...

janokary είπε...

Πώς έχουν προκύψει αυτές οι μεταφράσεις?
υπάρχει κάποια πηγή για αυτά?
Με ενδιαφέρει ιδιαίτερα το όνομα Νιόβη

εγώ πάντως που το έψαξα σε λεξικά κτλ δεν έχω βρει κάποια τέτοια συσχέτιση

Skouliki είπε...

Θυμήσου πως με λένε...
φιλακια !!

janokary..
η πηγη αναφερεται στο τελος του κειμενου απο μια σελίδα ειναι αντιγραφη ... εχω διαβασει ομως οτι το Νιοβη σημαινει χιονισμενη